Darmowa dostawa od 299zł

Waluta
PLN EUR
Język
PL EN
PLN EUR
PL EN
Specjalne:

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.marso.com.pl

 

 

 

SPIS TREŚCI

§ 1 DEFINICJE

§ 2 INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE

§ 3 REJESTRACJA i LOGOWANIE

§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE

§ 5 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI

§ 6 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

§ 7 REKLAMACJA

§ 8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

§ 9 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

§ 10 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

§ 11 OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM

§ 12 USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ SPRZEDAWCĘ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 1

DEFINICJE

Sprzedawca- Marta Sobińska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MarSo Marta Sobińska z siedzibą w Łodzi (91-356) przy ul. Kruszynowej 37a, NIP: 7262640170, REGON: 523738229, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki, e-mail: biuro@marso.com.pl, będącą jednocześnie właścicielką niniejszego sklepu internetowego.

Klient- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawa, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży/ Umowę o Świadczenie Usług. W przypadku gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług/Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy.

Konsument- osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca- osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca Uprzywilejowany— osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.

Dostawa- czynność faktyczna polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Dostawcy Produktu/Produktów określonego/ych w Zamówieniu.

Dostawca- oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostaw Produktów.

Sklep- sklep internetowy Sprzedawcy, dostępny pod adresem: www.marso.com.pl.

Zamówienie- oświadczenie woli Klienta bezpośrednio zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość ze Sprzedawcą składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, wskazujące Produkt, wobec którego Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy sprzedaży oraz dane Klienta niezbędne dla zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.

Umowa sprzedaży- umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, po zaakceptowaniu przez Sprzedawcę Zamówienia złożonego przez Klienta na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, na mocy której Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność oznaczonego Produktu i wydać Klientowi ów Produkt, a Klient zobowiązuje się Produkt odebrać i zapłacić Sprzedawcy cenę powiększoną o ewentualne opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin.   

Produkt- rzecz ruchoma, dostępna w Sklepie, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą.

Dni robocze- dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Usługa elektroniczna – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. 

Indywidualne Konto Klienta– Usługa elektroniczna świadczona nieodpłatnie, z której Klient może korzystać po dokonaniu rejestracji ustanawiając przy tym indywidualny Login oraz Hasło, pozwalająca na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcji Sklepu takich jak zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta wykorzystywanych do wysyłki Produktów, dostęp do historii Zamówień składanych przez Klienta oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.

Login– adres e-mail Klienta podany przez niego podczas rejestracji w Sklepie, umożliwiająca mu korzystanie z Indywidualnego Konta Klienta.  

Koszyk – Usługa Elektroniczna dostępna dla każdego Klienta, korzystającego z niniejszego Sklepu, umożliwiająca mu złożenie zamówienia wybranych przez siebie Produktów, modyfikację i ustalenie danych zamówienia. W ramach niniejszej usługi Sprzedawca uprawniony jest do poinformowania Klienta drogę e-mailową o Produktach znajdujących się w koszyku lub nieudanej próbie jego opłacenia przez Klienta. 

Newsletter- Usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), umożliwiająca wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych wiadomości, zawierających informację o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie.

Regulamin- niniejszy regulamin Sklepu internetowego www.marso.com.pl

Polityka prywatności- polityka prywatności i plików cookies, dostępna w zakładce link do zakładki

 

§ 2

INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE

  1. Celem działania niniejszego Sklepu jest sprzedaż odzieży prowadzona drogą wysyłkową.

  2. Kontakt z niniejszym Sklepem internetowym jest możliwy:

a. drogą e-mailową pod adresem:biuro@marso.com.pl;

b. drogą korespondencyjną na adres: ul. Telefoniczna 23c/ 3, 91-728 Łódź;

c. drogą telefoniczną pod numerem 607-340-845- od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach od 11:00-17:00

3. Dla prawidłowego korzystania z niniejszego Sklepu koniecznym jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu, przeglądarki internetowej obsługującej pliki cookies, standardowego systemu operacyjnego oraz aktywnego adresu e-mail.

4. Sprzedawca uprzedza, iż korzystanie ze Sklepu może nieść za sobą zagrożenia typowe dla publicznego charakteru sieci Internet i korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną. Celem ich zminimalizowania Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne w szczególności winni stosować zaktualizowane programy antywirusowe. 

5. Wszelkie prawa do Sklepu w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej, formularzy, logotypów na niej zamieszczonych należą do Sprzedawcy (z wyłączeniem zdjęć umieszczonych na stronie internetowej Sklepu w celu prezentacji Produktów, do których prawa autorskie należą do osób trzecich). Korzystanie z nich przez osoby trzecie jest dozwolone wyłącznie za uprzednią zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 

6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do sklepu internetowego bez konieczności uprzedzenia o tym Klientów. Sprzedawca będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia działania sklepu internetowego.

 

 

§3

REJESTRACJA I LOGOWANIE

1. Założenie przez Klienta Indywidualnego Konta Klienta, a tym samym skorzystanie z nieodpłatnej usługi udostępnianej przez Sprzedawcę w ramach niniejszego Sklepu internetowego jest możliwe po spełnieniu przez Klienta łącznie następujących warunków:

a. wypełnieniu formularza rejestracji poprzez podanie przez Klienta określonych w nim danych takich jak: imię i nazwisko, adres e-mailowy;

b. utworzeniu indywidualnego hasła

c. wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności;

d. kliknięciu pola „Zarejestruj konto”

2. Niezwłocznie po spełnieniu powyższych warunków na adres poczty elektronicznej Klienta zostanie wysłany przez Sprzedawcę e- mail potwierdzający dokonanie przez Klienta skutecznej Rejestracji. Z tą chwilą zostaje zawarta pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną  „Indywidualnego Konta Klienta” w ramach, której Klient uzyskuje możliwość dostępu do Indywidualnego Konta Klienta wraz z możliwością dokonywania zmian swoich danych podanych w momencie Rejestracji.

3. Indywidualne Konto Klienta stanowi usługą nieodpłatną i zawartą na czas nieoznaczony.  

4. Klient może w każdym czasie i bez podania przyczyny usunąć swoje Indywidualne Konto Klienta poprzez wysłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy w sposób wskazany § 2 ust. 2  niniejszego Regulaminu

5. Założenie Indywidualnego Konta Klienta, a tym samym zarejestrowanie się w niniejszym Sklepie nie jest warunkiem koniecznym do złożenia zamówienia. Umożliwia ono jednak Klientowi korzystanie dodatkowych funkcji Sklepu takich jak zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta wykorzystywanych do wysyłki Produktów, dostęp do historii Zamówień składanych przez Klienta oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.

6. Po dokonaniu Rejestracji Klient może zalogować się do Sklepu internetowego www.marso.com.pl przy pomocy podanych w trakcie Rejestracji danych: adresu e-mail oraz hasła.

 

§ 4

ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Informacje zawarte na stronie internetowej niniejszego Sklepu internetowego nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

  1. Ceny Produktów znajdujące się na stronie internetowej niniejszego Sklepu zostały określone w złotych polskich i są cenami całkowitymi, chyba że zastrzeżono inaczej.

  2. Na całkowitą cenę Zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena Produktu oraz jeżeli w danym przypadku ma to zastosowanie koszt Dostawy.

  3. Sprzedawca zastrzega, iż minimalne różnice w odbiorze kolorów Produktów mogą wynikać z indywidualnych paramentów urządzenia Klienta.

  4. Sprzedawca zastrzega, iż wymiary Produktów mogą różnić się nieznacznie (+/- 2 cm) od podanych w opisach na stronie Produktu.

  5. Klient może składać zamówienia w Sklepie internetowym za pośrednictwem strony internetowej Sklepu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

  6. Zamówienia można składać po uprzednim założeniu Indywidualnego Konta Klienta w sklepie lub bez jego zakładania (zakupy gościnne).

  7. Klient może złożyć Zamówienie za pośrednictwem niniejszego Sklepu w następujący sposób:

    1. Klient za pomocą przycisku „Dodaj do koszyka” dodaje wybrany przez siebie Produkt/Produkty do Koszyka. Wybór każdego z Produktów powoduje przejście do Koszyka. Aby kontynuować wybór Produktów Klient winien skorzystać z przycisku „Kontynuuj zakupy”;

    2. Po skompletowaniu całości zamówienia należy przejść do „Koszyka” i kontynuować proces składania zamówienia.W przypadku Klienta zalogowanego na swoim Indywidualnym Koncie Klienta, potwierdza on w formularzu zamówienia aktualność podanych uprzednio danych niezbędnych do jego realizacji, określając zarazem sposób dostawy oraz sposób płatności.

    3. W przypadku Klienta nieposiadającego swojego Konta w Sklepie, dokonującego zakupów gościnnych, niezbędnym do złożenia Zamówienia jest wypełnienie formularza zamówienia poprzez podanie danych umożliwiających jego realizację tzn.: imienia i nazwiska, adresu (ulica, numer domu/lokalu mieszkalnego, kod pocztowy, miasto, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, oraz danych dotyczących miejsca i sposobu Dostawy Produktu/ Produktów, sposobu płatności. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy oraz numeru NIP. Złożenie oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności.

    4. Klient wypełniając formularz zamówienia zobowiązany jest wybrać sposób zapłaty oraz sposób dostawy Produktu.

    5. Złożenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”

    6. Wybrany przez Klienta sposób zapłaty za Zamówienie może wiązać się z przekierowaniem Klienta do strony zewnętrznego dostawcy usług płatniczych celem dokonania płatności.

9. Sprzedawca zastrzega, iż w przypadku błędnego wypełnienia formularza zamówienia poprzez podanie przez Klienta nieprawdziwych, niekompletnych lub nieaktualnych danych Zamówienie nie będzie realizowane, a Umowa sprzedaży nie zostaje zawarta.

10. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z złożeniem przez Klienta Sprzedawcy ofert zawarcia umów sprzedaży Produktów objętych zamówieniem, z zaznaczeniem, że co do każdego z Produktów składana jest odrębna oferta w ramach jednego Zamówienia.  

11. Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia Sprzedawca wysyła wiadomość potwierdzającą otrzymanie Zamówienia na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.

12. Sprzedawca niezwłocznie po zweryfikowaniu Zamówienia wysyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej wiadomość w której:

    1. potwierdza przyjęcie oferty lub ofert na Produkty, zaznaczając, iż Zamówienie każdego poszczególnego Produktu stanowi odrębną ofertę zawarcia Umowy sprzedaży.

    1. b. informuje Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich lub wybranych ofert na Produkty złożone w Zamówieniu.

13.  Z chwilą potwierdzenia przyjęcia oferty przez Sprzedawcę, co następuje poprzez wysłanie do Klienta wiadomości e-mailowej o treści wskazanej powyżej w ust. 12 pkt a  pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

14. Sprzedawca do każdego zamówienia wystawia fakturę VAT lub paragon fiskalny.

15. Realizacja zamówień wykonywana jest z należytą starannością bez nieuzasadnionego opóźnienia od chwili zawarcia umowy sprzedaży.

16. W nadzwyczajnych okolicznościach czas realizacji Zamówienia może zostać wydłużony.

17. W sytuacji niemożliwości przyjęcia wszystkich lub poszczególnych ofert złożonych w ramach jednego Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta. Z zaznaczeniem, iż w przypadku niemożliwości przyjęcia poszczególnej oferty złożonej w ramach jednego Zamówienia Klient uprawniony będzie do wyrażenia woli jego realizacji w ograniczonym zakresie, lub też anulowania Zamówienia w całości. Anulowanie przez Klienta zamówienia jest równoznaczne ze zwolnieniem Sprzedawcy z obowiązku jego realizacji, wówczas Umowa sprzedaży w oznaczonym zakresie nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi dokonane przez niego płatności.

 

§ 5

SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI

1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy sprzedaży:

a. przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy: BANK PKO BP: 40 1020 3408 0000 4302 0530 6578 MarSo Marta Zajączkowska ul. Koniczynowa 11 91-356 Łódź;

b. płatność BLIK, kartą płatniczą, przelewem elektronicznym-przed dostawą-poprzez zewnętrzny system płatności imoje obsługiwany przez spółkę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach przy ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach-Wschód, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000005459, kapitał zakładowy w kwocie 130.100.000,00 złotych, opłacony w całości, NIP: 6340135475, REGON: 271514909;

b. płatność BLIK, kartą płatniczą, przelewem elektronicznym-przed dostawą- poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzone przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym 5.476.300,00 zł, wpłaconym w całości;

c. Płatność odroczona PayPo (przed dostawą) polegająca na odroczeniu terminu płatności do 30 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Obsługę płatności odroczonych prowadzi spółka PayPo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul.Domaniewska 37, 02-672 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000575158 przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; o kapitale zakładowym w wysokości 1.075,650 złotych, NIP: 5213705997, REGON: 362485126;

e. płatność za pobraniem;

2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem tradycyjnym, Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie jednego dnia kalendarzowego. Nieuiszczenie płatności w terminie w zdaniu poprzedzającym skutkuje brakiem przyjęcia złożonej przez Klienta oferty/ofert – o czym Klient jest powiadamiany drogą elektroniczną w postaci wiadomości o anulowaniu zamówienia.  

3. W przypadku nieotrzymania płatności niezwłocznie, tzn. w ciągu jednej godziny od złożenia zamówienia w przypadku wybrania przez Klienta sposobu płatności za pomocą systemu płatności Przelewy24 zamówienie zostanie anulowane o czym Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej. W tym przypadku nieuiszczenie płatności skutkuje brakiem przyjęcia przez Sprzedawcę złożonej przez Klienta oferty/ofert.

 

§ 6

KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

1.Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w do wybranych krajów wskazanych w zakładce- link do zakładki dostawa i płatności- za pośrednictwem Dostawcy wybranego przez Klienta spośród udostępnionych przez Sprzedawcę w trakcie składania Zamówienia.

2. Dostawa do Klienta co do zasady jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.

3. Co do zasady zamówienie wysyłane jest niezwłocznie od chwili potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę tzn. w ciągu 1-2 dni roboczych, chyba że w trakcie składania zamówienia Sprzedawca wskaże inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. Jednakże Sprzedawca zwraca uwagę, iż Dostawcy posiadają własne regulacje w zakresie realizacji usługi Dostawy, zatem prosimy o zapoznanie się z nimi przed wyborem określonego sposobu Dostawy.  

4. Terminy wysłania towaru tzn. przekazania przez Sprzedawcę wybranemu przez Klienta Dostawcy, o których mowa powyżej należy liczyć następująco:

  1. W przypadku wyboru sposobu płatności za pobraniem- od dnia zawarcia Umowy sprzedaży;

  2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem tradycyjnym, płatności, elektronicznych lub kartą płatniczą- od dnia uznania rachunku bankowego lub rozliczeniowego Sprzedawcy;

  3. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności odroczonej za pośrednictwem PayPo- od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez Kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania zaksięgowania na rachunku rozliczeniowym Sprzedawcy środków udzielonego Klientowi kredytu.

5. Sprzedawca zastrzega, iż w sytuacjach nadzwyczajnych termin Dostawy może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej.

6. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu o czym powinien niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę.

 

§ 7

REKLAMACJA

  1. Podstawy i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym w art. 556-576 oraz ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.

  2. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym jest uprawniony do dokonania reklamacji Produktu.

  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia jest dłuższy.

  4. Klient może złożyć reklamację w dowolnej formie. Sposoby kontaktu ze Sprzedawcą zostały określone w § 2 ust. 2 niniejszego Regulaminu.

  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w zakresie określonym w art. 43b ust 2 lub 3 ustawy o Prawach Konsumenta, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiera od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej jego cechy.

  6. W przypadku, gdy Produkt jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany może żądać jego naprawy lub wymiany. 

  7. Sprzedawca może dokonać wymiany, w przypadku gdy Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, w przypadku gdy Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego jest niemożliwe albo wiązałoby się z poniesieniem przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wiązałyby się z poniesieniem przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. 

  8. Naprawa lub wymiana jest dokonywana przez Sprzedawcę w rozsądnym czasie, od chwili gdy Sprzedawca został informowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę Uprzywilejowanego o niezgodności Produktu z umową. Klient zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy Produktu podlegającego naprawie lub wymianie. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty dostarczenia produktu, ponosi Sprzedawca.

  9. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu przysługuje również uprawnienie do złożenia oświadczenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy, gdy:

a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;

b. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;

c. Brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo, że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;

d. Brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy;

e. Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego;

11. Obniżona cena musi pozostawiać w proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.

12. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji dokonując odpowiedniej czynności, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.

13. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny. Przy czym domniemywa się, iż brak zgodności Produktu z Umową ma charakter istotny.

14. W przypadku odstąpienia od Umowy Klient zwraca niezwłocznie reklamowany Produkt Sprzedawcy na adres: Telefoniczna 23c/3, 91-728 Łódź

15. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

16. W przypadku płatności za pobraniem Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na wskazany przez reklamującego Klienta numer konta bankowego. W przypadku nie podania przez Klienta numeru konta, na który ma zostać dokonany zwrot środków Sprzedawca uprawniony jest do kontaktu z Klientem celem jego uzyskania.

17. Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji w zakresie świadczonych przez Sprzedawcę Usług elektronicznych.

 

§ 8

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Sprzedawca informuje, iż szczegółowe informacje o możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, które mają charakter dobrowolny oraz zasadach dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem internetowym: https://www.uokik.gov.pl

  2. Sprzedawca informuje, iż Klient uprawniony jest do zwrócenia się  do  stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży.

  3. Sprzedawca informuje, iż Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.

  4. Sprzedawca informuje, iż Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).

  5. Sprzedawca informuje, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr  Komisja Europejska udostępnia platformę̨ do rozwiązywania sporów konsumenckich online. Sprzedawca aktualnie nie uczestniczy w tej dobrowolnej procedurze alternatywnego rozwiązywania sporów.

 

§ 9

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorą Uprzywilejowanym, który zawarł umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia objęcia w posiadanie zakupionego Produktu odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z zaostrzeniem ust. 12 i 13 niniejszego §.

2. Bieg 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym lub wskazaną przez Klienta osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.

3. W przypadku Produktów sprzedawanych w formie zestawu, odstąpienie od umowy może dotyczyć jedynie wszystkich składowych zestawu.

4. Do zachowania 14 dniowego terminu wystarczy złożenie przez Klienta przed jego upływem oświadczenia, w którym poinformuje on o swoim odstąpieniu do Umowy sprzedaży.  

5. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca Uprzywilejowanym może odstąpić od Umowy Sprzedaży informując o swojej decyzji w drodze wyraźnego oświadczenia złożonego z wykorzystaniem udostępnionego przez Sprzedawcę systemu szybkich zwrotów Furgonetka poprzez kliknięcie przycisku „Zgłoś zwrot” udostępnionego w zakładce link do zakładki Zwroty lub też wysłanego na przykład na adres: ul. Telefoniczna 23c/3 91-728 Łódź, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@marso.com.pl.

6. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać złożone z wykorzystaniem systemu szybkich zwrotów udostępnionego przez Sprzedawcę, wówczas zarejestrowanie zwrotu będzie tożsame ze złożeniem ów oświadczenia lub też poprzez skorzystanie z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego w zakładce link do zakładki zwroty . W każdym przypadku Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia dostępnego na stronie Urządu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępnego na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wzory-pism/

7. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

8. Klient, zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić produkt Sprzedawcy. Termin uważa się za zachowany w przypadku odesłania produktu przed jego upływem na adres: MarSo Marta Sobińska, ul. Telefoniczna 23c/3, 91-728 Łódź.

9. Konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany powinien zabezpieczyć zwracany Produkt w taki sposób, by nie uległ on zniszczeniu w czasie transportu.

10. Odstępując od umowy Sprzedaży w całości tzn. zwracając wszystkie zamówione Produkty Klient zobowiązany jest zwrócić całą zawartość paczki.

11. Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu dokonane przez niego płatności w tym koszty dostawy Produktu do Klienta. Koszty dostawy zwracane są w przypadku zwrotu całości zamówienia. Sprzedawca może się wstrzymać z przesłaniem zwrotu środków do czasu odebrania zwracanych Produktów lub przesłania potwierdzenia nadania paczki, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

12.W przypadku, gdy Klient korzystający z prawa odstąpienia od umowy wybrał sposób doręczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest obowiązany do zwrotu Odstępującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. (Przykładowo: Gdy Klient wybiera sposób dostawy za pobraniem (25) zł w przypadku zwrotu zamówienia zwracana jest kwota 13 zł, z uwagi na fakt, iż najtańszy zaoferowany przez Sprzedawcę sposób dostawy wynosi 12 zł (Orlen paczka).

13. Koszty zwrotu towaru ponosi Odstępujący od umowy Klient. Tym samym Sprzedawca nie jest zobowiązany do odbioru paczek za pobraniem.

14. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył odstępujący od umowy Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

15. W przypadku płatności za pobraniem Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na wskazany przez odstępującego od umowy Klienta numer konta bankowego. W przypadku nie podania przez Klienta numeru konta, na który ma zostać dokonany zwrot środków Sprzedawca uprawniony jest do kontaktu z Klientem celem jego uzyskania.

16. Klient odstępujący od umowy ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu lub w związku z niewłaściwą pielęgnacją produktu lub niewłaściwym zabezpieczeniem Produktu na czas transportu. Odpowiedzialność Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości wprowadzenia produktu do sprzedaży jako produktu pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na produkcie metek, a także koszty przywrócenia Produktu do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu.

17. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy Uprzywilejowanemu w szczególności w odniesieniu do umowy, której przedmiotem jest:

a. rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b. rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

c. rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

d. rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

e. nagranie dźwiękowe lub wizualne albo program komputerowy dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f. dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

g. której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

§ 10

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejszy paragraf Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami Uprzywilejowanymi.

  2. W przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, odpowiedzialność ta jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy sprzedaży. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu pierwszym, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy sprzedaży lub niezwiązanych z Umową sprzedaży.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.

  4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem i Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym zostaje wyłączona.

 

§ 11

OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. Klient ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii  dotyczących Produktów zakupionych w Sklepie internetowym.  

  2. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
  3. Wszystkie opinie Klientów na temat zakupionych Produktów w Sklepie internetowym są weryfikowane.

  4. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.

  5. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.

  6. Sklep Internetowy zamieszcza wszystkie opinie, zarówno pozytywne jak i negatywne, o ile ich treść nie narusza przepisów Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

  7. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.

 

§ 12

USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ SPRZEDAWCĘ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Sprzedawca z zachowaniem należytej staranności, mając na względzie aktualną wiedzę techniczną podejmuje działania mające na celu zapewnienie w pełni prawidłowego funkcjonowania Sklepu internetowego. Wszelkie zgłoszone przez Klientów nieprawidłowości Sprzedawca zobowiązuje się usunąć bez zbędnej zwłoki.

  1. Sprzedawca w ramach funkcjonowania sklepu internetowego, świadczy również nieodpłatnie drogą elektroniczną na rzecz Klientów następujące usługi:

  1. Newsletter

  1. Indywidualne Konto Klienta

  2. Powiadom o dostępności produktu

3. Klient może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter, poprzez podanie adresu e-mail w przeznaczonym do tego polu na stronie internetowej Sprzedawcy oraz jej potwierdzenie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany przez Sprzedawcę na podany przez Klienta e-mail.

3. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy. Wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.

4. Klient może dobrowolnie skorzystać z usługi Konto Indywidualne Klienta, poprzez dokonanie rejestracji w systemie sklepu internetowego w sposób przewidziany § 3 Regulaminu.

5. Klient może dobrowolnie skorzystać z usługi Powiadom o dostępności produktu po podaniu adresu e-mail w przeznaczonym do tego polu na stronie internetowej.

6. Klient ma prawo w każdej chwili zrezygnować ze świadczonych przez Sprzedawcę na jego rzecz Usług o którym mowa w niniejszym § Regulaminu, wysyłając do Sprzedawcy wyraźne oświadczenie o rezygnacji. Sprzedawca w ciągu 14 dni usunie dane Klienta z systemu, z zastrzeżeniem zasad przetwarzania danych osobowych Klientów zawartych w dokumencie „Polityka Prywatności”

 

§ 13

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia data uruchomienia sklepu. Poprzednia wersja Regulamin jest poprzedni regulamin.

  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych powodów w szczególności zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. Sprzedawca informuje, iż w sytuacji zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Newsletter) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz art. 3841 Kodeksu cywilnego, to jest Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy. W sytuacji zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe tzn. umów sprzedaży zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia ich w życie.

  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie znajdują zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

  5. Prawem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.